Inspraak FSW

Vergoeding: €121,86

Deadline: 26 april 2024

De functie

De Opleidingscommissie (OC) kamer is het adviesorgaan van je opleiding. Als je in de OC-kamer van jouw eigen opleiding plaatsneemt, werk je samen met andere studenten en met docenten mee aan de verbetering van de kwaliteit van jouw onderwijs en cursussen door middel van evaluaties elk blok. Je vertegenwoordigt je medestudenten, peilt hun mening en inventariseert hun klachten en opmerkingen over het onderwijs. Zo fungeer je als het ware als de brug tussen de studenten en docenten. Ook heb je de mogelijkheid om op eigen initiatief problemen binnen jouw opleiding aan te kaarten en hierover een advies te formuleren of de huidige praktijk te evalueren; dit soort projecten worden vaak jaarthema’s genoemd. Voorbeelden van dit soort initiatieven zijn het verbeteren of evalueren van Equality, Diversity and Inclusion (EDI) in het onderwijs of de aansluiting van de bachelor op de arbeidsmarkt. Je vergadert daarnaast ongeveer zes keer per jaar samen met docenten over zaken als cursusevaluaties, de Onderwijs- en Examenregeling (OER) en veranderingen die binnen je opleiding plaatsvinden. Daarnaast geef je gevraagd en ongevraagd advies aan het Management Team (MT), wat het bestuur vormt van jouw opleiding.

Wat verwachten wij?

• Een inspanning van gemiddeld 4 uur per week.
  • Je bent kritisch op jouw onderwijs en kan dit op een constructieve manier verwoorden.
  • Je hebt een assertieve houding, en je bent niet bang om je mening te geven.
  • Je beschikt over goede samenwerkings- en communicatievaardigheden.
  • Je kan binnengekomen klachten op een constructieve manier communiceren.
  • Je bent gemotiveerd en enthousiast om je opleiding te kunnen verbeteren.

Wat bieden wij?

Wij bieden een team van enthousiaste studenten met wie jij samen je Opleidingscommissie kamer taken zal gaan uitvoeren. Ook kom je tijdens de functie in contact met veel medewerkers binnen jouw opleiding. Je krijgt meer inzicht in hoe onderwijs binnen jouw opleiding wordt vormgegeven en krijgt de kans hier advies over uit te brengen. Bij een functie binnen de OC-kamer krijg je veel mee van wat er binnen je opleiding achter de schermen speelt ondanks een relatief lage en flexibele tijdsinvestering.  Verder krijg je de kans om trainingen te volgen, waarbij je leert hoe je jouw taak als Opleidingscommissie kamerlid nog beter kunt vervullen. Tegenover je werkzaamheden binnen de medezeggenschap krijg je een beurs ter compensatie van de 4 uur die je per week maakt. Klik voor de meest actuele bedragen.

Herken jij jezelf in het geschetste profiel en vind je het uitdagend om op een inhoudelijke manier zinvolle praktijkervaring op te doen? Solliciteer dan voor 31 mei 2024 via het sollicitatieformulier (maar eerder is beter). Heb je nog vragen? Mail ons vooral via studenteninspraak.fsw@uu.nl of mail met de huidige OC-kamer van jouw opleiding via OC.[afkorting opleiding]@uu.nl